این روزها شاهد کمپین های زیادی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی هستیم. اما یکی از کمپین‌های اخیر بازاریابی شبکه های اجتماعی که چالش برانگیز و موفق بوده است، کمپینی با نام «دانش قدرتمند است» با هشتگ #BookPhoneChallenge می‌باشد که توسط رپر و بازیگر معروف Lord Jamar به راه افتاده است. این کمپین به خوبی قدرت بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای همگان مشخص می‌کند. کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی که توسط سلبریتی یا اینفلوئنسرهای محبوب راه اندازی می شوند از قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی برخورداند و سریعا به ترند شبکه های اجتماعی تبدیل میشوند.

با آژانس بازاریابی دیجیتال دیجیموند همراه باشید.

این رپر معروف در این کمپین از مردم خواسته شده به جای اینکه تلفن همراه‌شان را بر روی گوش خود بگذارند، یک دسته کتاب روی گوش‌شان قرار دهند. این چالش زمانی آغاز شد که Lord Jamar عکسی با مضمون این هشتگ را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. این چالش به سرعت به یکی از کمپین‌های موفق بازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل شد و توسط مارلی دیاس بنیانگذار هشتگ #۱۰۰۰BlackGirlBooks نیز ویروسی گردید.

وی هدف از راه اندازی این کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی را جمع آوری کتاب و افزایش نرخ مطالعه به جای مکالمه عنوان کرده است و از مردم خواسته اند که فقط به جذب پول فکر نکنند بلکه در کنار کسب پول به کسب دانش توجه ویژه داشته باشند.

کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی با هشتگ BookPhoneChallenge توسط رپر و بازیگر Lord Jamar

(مارلی دیاس در سال ۲۰۱۵ توانسته بود کمپینی برای جمع آوری و اهدا شدن ۱۰۰۰ کتاب برای دختران سیاه پوست راه اندازی نماید)

کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی با هشتگ BookPhoneChallenge توسط رپر و بازیگر Lord Jamar

 

کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی با هشتگ BookPhoneChallenge توسط رپر و بازیگر Lord Jamar

راه اندازی کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی که مخاطبین برند (شخصی یا کسب و کار) را به چالش دعوت می کنند به دلیل همسو بودن با اقدامات کاربر از نرخ تعامل بسیار بالایی برخوردارند و سبب جذب مخاطبین در شبکه های اجتماعی می شوند.