در این مقاله قصد داریم ۵ درس برندینگ از تیلور سوئیفت به شما یاد دهیم. با دیجی موند همراه باشید.

شما حتما در مورد تیلور سوئیفت، آلبوم، پرسوناش  و ردیف جوایز طلایی اش زیاد شنیدید. تیلور سوئیفت یک پادشاه بازاریابی است. از زمان رونمایی آلبوم تا حضورش در فضای مجازی و شبکه های مجازی، رفتار و حرکت این هنرمند جوان مثلراهنمای استراتژیک بازاریابی است.

طرفداران دو آتیشه و وفادر تیلور سوئیفت شخصیت وی را در فضای مجازی، تحسین شده و مثال زدنی بر می شمارند. از اینرو، تیلور سوئیفت یک مثال ایده آل در مورد قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی برای اعطای قدرت به سلبریتی ها و افراد مشهور است. در ادامه پنج استراتژی مهم برندینگ این ستاره پاپ جهانی که میتوانید برای برندینگ کسب و کارتان از آنها ایده بگیرید، به شما شرح خواهیم داد.

  • روی برند شخصی خودتان سرمایه گذاری کنید.

برندهای بزرگ و به خوبی شناخته شده هیچ وقت متوقف نمی شوند، بلکه خودشان را با محیط پیرامون شان تطبیق میدهد و داستان خودشان را در مسیر بازار هدف شان بازگو می کنند. تیلور سوئیفت در اوایل کارش، بر روی سبک عاشقانه و رمانتیک تمرکز کرد تا با طرفداران نوجوان ارتباط برقرار کند اما زمانیکه روابط شخصی وی ناراحت کننده و به هم ریخته شد،ترانه ها و سبک آلبوم خود را با انتشار ویدئوی ” Blank Space در آلبوم پاپ ۱۹۸۹ تغییر داد. تیلور سوئیفت با در آغوش کشیدن وضعیت منفی زندگی خود، بازی رو به نفع خودش برگرداند و  از درون لبخندی هوشمندانه زد و با افزایش فروش آلبوم خود، پاداش خود را گرفت.

نکته مهم : گوش هاتون رو آماده نگه دارید که به مخاطبین برندتان گوش بسپارید. اگر حرکت برند شما اشتباه بود می بایست با نجواهایی که از  بازار هدف می شونید، مسیر  برندتان را مجدد تنظیم کنید و در برابر تغییرات مقاومت نکنید.

Like Taylor Swift, on the branding investment.

  • محاوره و  گفت و گوها را رهبری کنید.

بسیاری از برندها با قرار گرفتن در موقعیت های غیر قابل پیش بینی و پیچیده، بسیار ملاجظه کار و محتاط هستند.  ترس از انحراف کسب وکار به یک مسیر اشتباه و کاهش سهم شان در بازار هدف اغلب، ایستادگی و قدرت برند را هدف قرار داده و اثرات منفی برجا می گذارد.

وقتی تیلور سوئیفت عقیده ی شخصی خودرش را با انتقاد از Spotify برای نقشش در کاهش ارزش آثار هنری در وال استریت ژورنال منتشر کرد، این ریسک را پذیرفت که ممکن است طرفداران یا مخالفان وی، جریان منفی بر علیه وی  به پا کرده و حتی در  شبکه های مجازی به اشتراک بگذارند. اما به هر حال، او این کار را کرد  و با جمعی از نوازندگان و فعالان موسیقی با به پا کردن یک گفت و گوی ملی در مورد اهمیت پرداختن به ارزش هنر، شعله های تاثیر عقیده خود در مورداسپاتیفای را شعله ور کرد و رکورد فروش آلبوم ۱۹۸۹ وی تاییدی بر تاثیر عقیده وی بر هنر دوستان بود.

نکته: به عنوان یک برند، از اینکه عقاید خود را بیان کنید، نهراسید. مشتریانی که احتمالاً از دست خواهید داد نیز احتمالاً مشتریان وفادار شما نبودند. مشتریانی که باقی می مانند و کسانی که شما در آینده جذب خواهید کرد، به مراتب برای برند شما ارزشمند تر هستند.

Like Taylor Swift, on the branding investment.

  • کانال تان را از طریق محتوای برند شده،  ترویج کنید.

آیا تا به حال فکر کردید که شاید جهان منتظر کشف چیزی است که شما درک کرده اید. تیلور سویفت، به دلیل ارسال محتوای یونیک و منحصر به فرد خود ار طریق کانال های ارتباطی متعدد خود توانسته سرمایه گذاری مناسبی بر روی برند شخصی خودش داشته باشد. سویفت با انتشار عقیده اش در وال استریت ژورنال، به اشتراک گذاری تصاویر حیوانات خانگی خودش در شبکه های اجتماعی، موزیک ویدئوها و …. هر آنچه را که درک میکند و دوست دارد  با جهان در میان میگذارد.

نکته:  مخاطبین خودتان را جاهایی که حضور دارند، ملاقات کنید. محتوا تولید کنید. در شبکه های اجتماعی به طور منظم  با آنها در تعامل باشید. همیشه  برای مخاطبین تان حاضر باشید.

Like Taylor Swift, on the branding investment.

  • به برندتان هویت انسانی و زنده ببخشید.

مردم دوست دارند تا با شخصیتی مثل خودشان صحبت کنند. بهترین برندها با مخاطبین شان ارتباطات شخصی برقرار میکنند. به طور مثال مردم اپل را با مدیر عامل آن به یاد دارند. فیس بوک با با زاکربرگ می شناسند. یکی چیزی که سبببرند شدن شخصیت تیلور سویفت شده این است که وی خودش را با طرفدارانش با یک اصالت اجتماعی منحصر به فرد به اشتراک می گذارد. به طور مثال، سویفت با طرفداران بیمار خود از طریق Skype ارتباط برقرار میکند. برای طرفداران خود هدیه کریسمس می خرد و  از این قبیل موارد. همه این تلاش ها منجر به افزایش محبوبیت برند تیلور سویفت و اعتبار بخشی آن می شود.

نکته: به برندتان برای ایجاد یک ارتباط شخصی با مشتریان تان، هویت انسانی ببخشید. آنها هم در مقابل با وفاداری و تبلیغ شما، به شما پاداش می دهند.

Like Taylor Swift, on the branding investment.

  • متفاوت فکر کن

زمانیکه تیلور سویفت کار  خود را تازه شروع کرده بود، تمام تلاش های خود را انجام میداد تا راهی را برای بازار خودش ایجاد کند. او اصلا این انتظار یا توقع را نداشت که بازار مخاطبین، انتظار ورودش را بکشند. او فقط سمت انها رفت اما تلاش کرد با ایجاد سبک های مختلف اجرا در کنسرت ها، سبک های خلاقانه ارائه موزیک ویدئو و ارتباط با مخاطبین، شیوه متفاوتی را در برندینگ در پیش بگیرد.

نکته: دنبال فرصت هایی باشید که رقباء هنوز کشف نکرده اند. خودتان را به نمایشگاه ها یا رویدادهای مرتبط با صنعت یا کسب و کارتان محدود نکنید.

Like Taylor Swift, on the branding investment.

Like Taylor Swift, on the branding investment.