خیلی از ما به کسب درآمد و ثروتمند شدن از طریق اینستاگرام فکر کرده ایم. چرا نباید هر کدام از ما مانند یکی از بچه های پولدار اینستاگرام باشیم؟. با دیجی موند همراه باشید.

آیا امکان ندارد که مانند لیز اسوین، کسب و کار موفقی را در اینستاگرام به راه بیاندازیم؟

با وجود میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی، به نظر غیر ممکن نیست که بتوانید درآمد خود را، با پروفایل اینستاگرام خود به صورتی هماهنگ نمایید.

با همه این تفاسیر، دریافتن اینکه چگونه حساب کاربری خود در اینستاگرام را به معدن طلا تبدیل کنید، ساده به نظر نمی رسد. خوشبختانه، دوری لوین، یک استراتژیست بازاریابی فضای مجازی از شرکت ReThink، برای شما تعدادی راهکار ارایه کرده است که در ادامه آن ها را مرور خواهیم کرد.

۱٫ مانند هدفی که دارید عمل نمایید

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

لوین می گوید:” همیشه همه چیز، با یک عکس میلیون دلاری شروع می شود.” عکس شما باید حاوی پیامی مشخص، واضح و جذاب باشد، به علاوه اینکه باید امضای شخص شما در آن مشهود باشد. بهترین نمونه برای این موضوع، اکانت اینستاگرام یوسین بولت، سریع ترین مرد جهان می باشد. حساب کاربری وی دقیقاً مطابق شخصیت و اعتبار وی در جهان به پیش می رود. روحیه ورزشکاری و جنگندگی، به طرز آشکاری در اینستاگرام دونده جاماییکایی به چشم می خورد.

عکس های بی کیفیت به درد این کار نمی خورند. باید نشان دهید که به قدر کافی، توجه و دقت به خرج می دهید تا محتوایی ارزشمند تولید کنید.

تلاش مشابهی را لازم است تا در مورد اسم اکانت خود اعمال نمایید. اسم حساب کاربری شما باید، با پیامی که قصد دارید تا منتقل کنید، همخوانی داشته باشد. آیا اکانت شما تجاری است، یا شخصی؟ بهترین کار این است، که ترکیبی ایده آل از اسم و فامیل شما باشد. اما اگر اکانت شما شخصی است، می توانید کمی چاشنی طنز نیز به آن بیافزایید.

درست مانند پاکت نامه، بیوی (Bio) اکانت شما باید به درستی نماینده ای از آنچه که شما، یا برندتان هستید، باشد. قسمت بیو باید دیدگاه شما و نیز، ویژگی هایی که شما را منحصر به فرد می کند را، در خود جای داده باشد.

خانم لوین هشدار می دهد:” هرگز چیزی را در قسمت بیو ننویسید که بعداٌ، ممکن باشد نخواهید دیگران آن را بدانند. در مرحله اول، به حریم خصوصی خود دقت نمایید.”

” با یک استراتژی شروع کنید. شما فالوور ها را فقط محض رضای خدا نمی خواهید. برای استفاده از اقبال عمومی طرح داشته باشید.”

۲٫ جذابیت ایجاد کنید

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

پروتوتایپ و ساخت نمونه اولیه محصول در فاز تبدیل ایده به یک محصول موفق و ثروت ساز توسط مالک محصول

این پلتفرم، جایی برای عکس های معمولی نخواهد داشت. جذابیت بصری مهم ترین رکن اینستاگرام می باشد. تصاویر و ویدیو های واضح و شفاف، دقیقآً مانند عکس پروفایل خود، به اشتراک بگذارید.

“مهم تر این است که بدانید اکانت شما، دقیقاٌ به چه دلیل اهمیت دارد. چرا یک فرد باید پست های شما را مطالعه نماید یا چرا باید برای شما، در زندگی روزمره شلوغش وقت بگذارد. چه چیزی در برند شما وجود دارد، که دیگران را مجاب به لحظه ای درنگ می نماید. بنابر این دیدگاه و بینش خود را در عکس هایی که منتشر می کنید، لحاظ نمایید.”

۳٫ ثبات تفاوت را رقم می زند

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

لوین تاکید می کند:” تعداد و میزان پست های شما، باید وابسته به تعداد فالوور هایتان باشد. این که هر روز پست بگذارید، یا دفعات محدودی در هفته محتوای جدید آپلود نمایید. هر چه تداوم شما بیشتر باشد، مخاطبین شما ارتباط نزدیک تری با ایده هایتان، برقرار خواهند کرد.”

برای مثال رپری به نام Puff Daddy، با ۶٫۶ میلیون فالوور در اینستاگرام، تقریباٌ هر روز مطلب جدید به اشتراک می گذارد. اگر کسب و کار شما در زمینه های جدی تری دسته بندی می شود، می توانید به کارآفرینی به نام تیم سایک توجه کنید، او نیز مرتب پست منتشر می کند و هفتصد هزار دنبال کننده برای کسب و کار خویش، به دست آورده است.

“اما اگر رویه متضاد را نیز دنبال نمایید، باز هم ممکن است تعدادی فالوور نصیبتان گردد. اما فراموش نکنید که مردم، دوست ندارند تا با عکس های ماهی یک بار شما، غافل گیر شوند.”

۴٫ متمرکز باقی بمانید

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

اگر تا به حال، چندین اکانت در شبکه های اجتماعی داشته اید و همزمان در همه آن ها به فعالیت مشغول بوده اید، بهتر است تا این کار را متوقف نمایید.

به گفته دوری لوین، داشتن صدایی واحد ولی قدرتمند، به مراتب بیشتر از حضور بی موقع و خنثی، به کمک شما خواهد آمد. توجه داشته باشید که اگر به صورت اتوماتیک، در چند پلتفرم فعال باشید، با وجود تفاوت های عمیق بین آن ها، موفقیت از شما دور خواهد گشت.

بنابر این در صورت اصرار بر حضور در شبکه های اجتماعی متعدد، بهتر است تا استراتژی هر کدام را جداگانه تدوین و اجرا نمایید.

” این سبک محتوا، بیشتر غیر اجتماعی و ضد گفتمان به نظر میاید و حس خوبی را به کاربران هیچ کدام از پلتفرم های منتقل نمی کند.”

۵٫ خونگرم باشید

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

مانند یک ماشین تولید محتوا نباشید. به گفتگو بپردازید و کمی هم اجتماعی باشید.

با فالوور های خود به شیوه ی راک، بازیگر مطرح هالیوود تعامل برقرار سازید. او با انتشار عکس ها و فیلم های انگیزشی، بیش از ۵۵ میلیلون فالوور خود را راضی نگه می دارد.

” این مبحث به همین دلیل، شبکه های اجتماعی نام گرفته است. سوال بپرسید، لایک کنید، نظر دهید و فعال باشید.”

به وسیله این روش، شما کاربران را برای بیشتر سر زدن به اکانت خود وسوسه می کنید. برند نایکی نیز با برگذاری رقابت هایی، با مخاطبین خود تعامل می کند.

” درگیر کردن مخاطب بسیار اهمیت دارد. با این کار، شما نشان می دهید که برای مردم ارزش قایل هستید.”

۶٫ خودتان باشید

Gold and rare secrets of millionaire entrepreneurs on Instagram

هیچ چیز بهتر خودتان بودن در شبکه های اجتماعی نیست. Liz Eswein که در ابتدای بحث به نامش اشاره کردیم، با تکیه بر صدا و سبک زندگی خود در شهر پرهیاهوی نیویورک، توانست کسب و کار خود را ایجاد کند و از این روش، به یک میلیونر بدل گردد.

” زیبایی شناسی اهمیت خاصی دارد. از آن جایی که این شبکه اجتماعی، تصویر محور می باشد، لازم است تا با عکس هایتان، هم به چشم بینندگان خود احترام بگذارید، و نیز پیام خود را به گونه ای رسا، منتقل نمایید.”

منبع: entrepreneur