میلیونها مشتری در هر هفته از فروشگاه های استارباکس، قهوه میخرند اما همگی یک تجربهی یکسان را حس میکنند. در این مقاله مروری بر ادامه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی استارباکس خواهیم داشت. با دیجی موند همراه باشید.
افزایش تعداد شعبهها
استارباکس برای توسعهی شعبههای خود از این استراتژی پیروی میکرد که در هر بازار جدیدی شعبههای جدیدی راهاندازی کند و همزمان در مناطقی هم که شعبههای این برند وجود داشت باز هم شعبههای جدید باز کند.
گفتنی است استراتژی دوم گاهی موجب میشد شعبههای قدیمی استارباکس به تعطیلی کشانده شوند.
لینک های مرتبط: ترکیه، یک کشور موفق در بازاریابی محتوا
استارباکس احتمال میداد با این کار توجه مشتریان بیشتر به سمت آنها جلب میشود و فروش محصولات افزایش مییابد، اما حدود یک سوم از شعبههای استارباکس به این سرنوشت دچار شدند.
استارباکس برای افتتاح شعبه در هر منطقه معیارهای زیر را در نظر میگرفت: میزان نوشیدن قهوه توسط افراد آن منطقه، میزان استفاده از قهوه در آن منطقه، وجود ملک مناسب برای راهاندازی شعبه و بررسی رقابت در منطقه. شعبههای جدید این شرکت پس از تصمیمگیریهای نهایی ظرف مدت ۱۶ هفته برپا میشوند.
علاوه بر این در شهرهای سیاتل، بوستون و نیویورک، فروشگاههایی با عنوان «فقط بیرون بر» تأسیس شد که مخصوص ماشینهای سواری بود. هدف استارباکس از راهاندازی این فروشگاه افزایش نفوذ برند خود بود.